söndag 24 februari 2013

Loppisfynd..

Vad är egentligen ett fynd?
vad är det som gör det saker till fynd?
Häromdagen var jag o M i stan o letade dop present och hittade samtidigt massa grejer till oss själva. 
Ex.hittade jag en kofta o en kjol båda hade kostat 900kr/st och var nu nedsatta till 100kr/st vilket jag anser som ett Riktigt fynd!!!
MEN var det någor jag egentligen behövde?
En likadan kofta som jag köpte
sparade jag 1600kr, eller ``förlorade`` jag 200kr?
den frågan kan man ställa sig tills man blir knäpp..

Idag var vi på Loppis och jag letade efter några fina djupa tallrikar efter att fått inspiration av en kompis..
Hittade efter om o men ett par fina, vita o grå med guldkant på och inte alls så dyra..
Men när man kommer fram till kassan och börjar räkna så börjar man inse, att det faktiskt är mycket pengar som ska lämna plånboken. Är det då ett fynd?=)

Om man är nöjd med vad man köper oavsett pris och använder det flitigt tycker jag man kan se det som ett fynd, men det skadar inte om prislappen har låga siffror=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar